بانک قرض الحسنه مهر ایران در سالگرد هفدهم تاسیس خود، گزارشی از عملکرد درخشان خود ارائه داد. آقای سید روح الله میرهادی، مدیر شعب این بانک در استان قم، با اعلام اینکه میزان مطالبات معوق این بانک کمتر از نیم درصد است، بر سهولت فرایند اعطای وام و نقش آن در افزایش اعتماد و همکاری مردم در بازپرداخت تأکید کرد.
این بانک در سال جاری، با جذب حدود ۱۹ میلیون مشتری، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده است. تعداد وامهای پرداخت شده از ۲ میلیون فقره به بیش از ۳.۸ میلیون فقره افزایش یافته و پیشبینی میشود تا پایان سال به ۴.۵ میلیون فقره برسد؛ رقمی معادل مجموع وامهای پرداختی ۲۰ بانک دیگر کشور.
میرهادی، از جمله دستاوردهای بانک را توسعه ساختار سازمانی بر پایه تحولات دیجیتال، تنوعبخشی به محصولات بانکی (مانند طرحهای مهریار، نذر علمی، سفرکارت، آوای مهر و پیشبرد مهر)، افزایش بیش از ۵ برابری منابع بانک (از ۷۳ همت به ۴۰۰ همت در سه سال گذشته) و پرداخت روزانه بیش از ۱۰۵۰۰ فقره وام ذکر کرد. راهاندازی نئوبانک قرضالحسنه و ارائه خدمات مالی گسترده بر بستر پلتفرم کیوبانک نیز از فعالیتهای مهم اخیر این بانک به شمار میرود.
بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز پیشگام بوده است. کمکهای مالی قابل توجه به مناطق محروم (۳۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمهتمام در سیستان و بلوچستان)، سازمان بهزیستی (۲۰۰ میلیارد ریال برای تأمین دارو)، مشارکت در کنگره اربعین و توزیع بستههای معیشتی (۴۰ میلیارد ریال) و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گوشهای از فعالیتهای خیرخواهانه این بانک را نشان میدهد.
در استان قم، تا آذرماه سال جاری، منابع ریالی بانک به ۹۵ هزار میلیارد ریال، مصارف جاری به بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی به بیش از ۶۲ هزار فقره (به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال) رسیده است. این تسهیلات شامل وامهای ازدواج، فرزندآوری، اشتغال و وامهای ویژه نیازمندان میشود. پیشبینی میشود تا پایان سال، حداقل ۵۰۰ هزار مشتری جدید در قم جذب و ۸۰ هزار وام به ارزش ۶ همت پرداخت شود. بانک همچنین با راهاندازی سیستم وام فوری آنلاین، خدمترسانی به مشتریان خود را ارتقا داده است.