جامعه مدرسین قم: معرفی منطق عاشورا در اربعین، راه مقابله با جبهه باطل است

0

در پی برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن تجلیل از این حماسه معنوی، بر ضرورت معرفی جهانی منطق امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا تأکید کرد. این نهاد علمی و دینی، تمسک به آموزه‌های مکتب حسینی را تنها راه شکست جبهه باطل دانست و از نقش اربعین در تقویت هویت دینی و وحدت امت اسلامی سخن گفت.

اربعین؛ نمایش قدرت نرم اسلام و تجلی امید به ظهور

در متن این پیام آمده است: مراسم پیاده‌روی اربعین، جلوه‌ای باشکوه از قدرت نرم اسلام و رزمایشی عظیم برای منتظران ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است. این اجتماع میلیونی، نماد محبت، ولایت، ایثار و همبستگی پیروان مکتب سیدالشهدا (ع) بوده و با نورانیت و معنویت خاص خود، استحکام‌بخش هویت دینی مسلمانان است.

جامعه مدرسین تأکید کرده است که منطق امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا باید در بستر این مراسم جهانی به همه ملت‌ها معرفی شود، چرا که تنها راه مقابله با ظلم و باطل، تمسک به آموزه‌های این مکتب الهی است.

تمسک به آموزه‌های مکتب حسینی، تنها راه شکست جبهه باطل است
تمسک به آموزه‌های مکتب حسینی، تنها راه شکست جبهه باطل است

اربعین امسال؛ همراه با فریاد مظلومیت و نفرت از استکبار

در بخش دیگری از این پیام، به هم‌زمانی مراسم اربعین با جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم مظلوم غزه و شهدای ایرانی اشاره شده است. جامعه مدرسین قم، حضور زائران در این مراسم را آمیخته با نفرت از ظلم و حمایت از مقاومت اسلامی دانسته و تأکید کرده است که این همبستگی معنوی، مقدمه‌ای برای تحقق وعده نابودی کامل اسرائیل خواهد بود.

قدردانی از خادمان اربعین؛ از ملت عراق تا مدیران اجرایی ایران

در پایان این پیام، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تمامی زائران، موکب‌داران، خادمان مراسم، دولت و ملت عراق به‌عنوان میزبانان این اجتماع عظیم و همچنین مسؤولان اجرایی ایران که با فراهم‌سازی زیرساخت‌های امنیتی، فرهنگی و رسانه‌ای زمینه مشارکت گسترده مردم را فراهم کردند، قدردانی کرده است.

این پیام، ضمن تأکید بر اهمیت استمرار این حرکت عظیم، اربعین را فرصتی برای بازخوانی پیام عاشورا و تقویت روحیه ظلم‌ستیزی در جهان اسلام معرفی کرده است.

کانون خبری قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *