سازمان اتوبوسرانی قم با راهاندازی سامانه نظرسنجی جدید، گامی در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان برداشته است. به گفتهی علی نیک، مدیرعامل این سازمان، هر شب تیمی متشکل از ۶ تا ۷ نفر به نگهداری و آمادهسازی اتوبوسها در آشیانه میپردازند. فعالیتهای این تیم شامل سوختگیری، شستشو و نظافت داخلی اتوبوسها، تعویض روغن، رفع نقصهای برقی و پاکسازی تبلیغات میباشد.
کیفیت کار این تیم بهطور مستقیم از طریق سامانهی نظرسنجی آنلاین که در اتوبوسها نصب شده، ارزیابی میشود. نیک تأکید کرد که نتایج این نظرسنجی به طور مستقیم بر عملکرد رانندگان و گروههای تعمیر و نگهداری تأثیرگذار خواهد بود. شهروندان میتوانند با استفاده از کد QR واقع بر روی صندلیها، در این نظرسنجی شرکت کرده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را ثبت کنند.
این سامانه که از دو ماه پیش راهاندازی شده، الگویی مشابه سیستمهای نظرسنجی در تاکسیهای اینترنتی را دنبال میکند و هدف آن ارتقای کیفیت خدمات اتوبوسرانی با استفاده از بازخوردهای مستقیم شهروندان است. به طور متوسط، ماهانه ۳ تا ۴ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت میکنند.
به منظور تشویق مشارکت شهروندان، در پایان هر ماه قرعهکشی بین افرادی که شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کردهاند، برگزار میشود و به برنده جایزهای اهدا خواهد شد. سازمان اتوبوسرانی امیدوار است با بهرهگیری از این سامانه، به سطحی از کیفیت و رضایتمندی دست یابد که شایسته شهروندان فهیم قم باشد.