فعالیت 573 رسانه در استان قم/ قم در فعالیت کیفی و کمی رسانه‌ها پیشتاز است

در مراسم افتتاحیه دفاتر رسانه‌های تخصصی مدیریت شهری قم که صبح روز یکشنبه، بیست و پنجم آذرماه در دفتر شهردار برگزار شد، فخرالدین یوسفی‌پور، مدیر خانه مطبوعات استان قم، به اهمیت جایگاه رسانه‌ای این استان اشاره کرد. وی با بیان اینکه قم با دارا بودن ۵۷۳ رسانه دارای مجوز از وزارت ارشاد، رتبه اول کشور را از نظر گستردگی فعالیت‌های رسانه‌ای به خود اختصاص داده است، افزود: پس از تهران و آذربایجان شرقی، قم در رتبه سوم کشور از لحاظ تعداد رسانه‌ها قرار دارد.

یوسفی‌پور با تاکید بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد قم، از جمله وجود حوزه علمیه، مراجع تقلید، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، و همچنین تردد مقامات عالی‌رتبه، به جایگاه خبرخیزی بالای این استان اشاره کرد و این جایگاه را از لحاظ کیفیت نیز قابل قبول دانست. با این حال، وی به کاهش کیفیت نیروی انسانی در عرصه رسانه در سال‌های اخیر اشاره کرد و بر ضرورت راه‌اندازی رسانه‌های تخصصی و آموزش نیروی انسانی متخصص تاکید نمود.

ایشان ضمن تقدیر از عملکرد درخشان خبرگزاری ایمنا در حوزه مدیریت شهری، ابراز امیدواری کرد که با همکاری این خبرگزاری، بتوان نیروهای متخصص و کارآمدی در زمینه‌های مختلف تربیت کرد. یوسفی‌پور همچنین از حمایت‌های شهردار قم و مدیریت شهری در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خانه مطبوعات قدردانی کرد و نقش شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت رسانه استان در ایجاد انسجام رسانه‌ای در بحران‌هایی مانند بحران کرونا را ستود. این انسجام، به گفته‌ی وی، نشان‌دهنده‌ی اهمیت تعامل و هماهنگی میان رسانه‌ها و مدیریت شهری در مواجهه با چالش‌ها است.

مجله خبری کانون خبری قم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا