در مراسم افتتاحیه دفاتر رسانههای تخصصی مدیریت شهری قم که صبح روز یکشنبه، بیست و پنجم آذرماه برگزار شد، مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم، به اهمیت نقش رسانهها در شفافسازی عملکرد این نهاد اشاره کرد. شهرداری قم با طیف وسیعی از فعالیتها و بیش از ۳۷۰ خدمت شهری، نیازمند رویکردی دقیق و حرفهای در اطلاعرسانی است.
کلانترزاده با تاکید بر تحولات جدید در عرصه رسانه و رقابت در فضای اطلاعاتی، بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای نوین ارتباطی برای ارتقاء سطح اطلاعرسانی شهرداری قم تأکید نمود. وی با اشاره به حجم بالای تولید محتوا در شهرداری، از انتشار سالانه حدود پنج هزار خبر مکتوب از مجموع ده هزار خبر تولیدی خبر داد.
این اخبار صرفاً به اطلاعرسانی محدود نمیشود و تحلیلهای کارشناسی و پوششهای گستردهتری از موضوعات مرتبط با مدیریت شهری را شامل میشود. مدیرکل ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه رسانهها میتوانند با ارائه تحلیلهای دقیق و پوششهای مؤثر، زمینهساز تعامل سازنده و تصمیمگیریهای کارآمدتر در مدیریت شهری شوند، بر نقش کلیدی رسانهها در ایجاد وحدت و همافزایی در جامعه تأکید کرد.
به گفته کلانترزاده، این تعامل دو سویه، علاوه بر افزایش آگاهی عمومی، به ارتقاء کیفیت خدمات شهری نیز کمک شایانی میکند. استفاده از ظرفیت رسانههای تخصصی، به عنوان ابزاری کارآمد در بهبود ارتباط میان مدیریت شهری و شهروندان، از دیگر نکات مهم مطرح شده در این مراسم بود. بهبود این ارتباط، گامی موثر در جهت افزایش رضایت شهروندان و شفافیت عملکرد شهرداری خواهد بود.