علی مومن حجازی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، از راهاندازی قابلیت جدیدی در سامانه قمیار خبر داد که به شهروندان امکان میدهد تا اشیاء گمشده خود در تاکسیها را به صورت آنلاین ثبت و پیگیری کنند. با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان تاکسیرانی، این امکان فراهم شده است تا شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان تاکسیرانی، درخواست خود را ثبت کرده و از روند پیگیری آن مطلع شوند.
این اقدام بخشی از برنامههای شهرداری قم برای توسعه خدمات الکترونیکی و حرکت به سوی شهری هوشمندتر و کارآمدتر است. هدف از طراحی این سامانه، تسهیل و تسریع در روند پیگیری اشیاء گمشده، افزایش شفافیت و بهبود تجربه کاربری شهروندان عنوان شده است. با بهرهگیری از این قابلیت، شهروندان میتوانند به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کرده، اطلاعات دقیقتری از شیء گمشده خود ارائه دهند و از طریق سامانه، از آخرین وضعیت پیگیری آن مطلع شوند. این امر علاوه بر صرفهجویی در زمان، به کاهش مراجعه حضوری شهروندان به سازمان تاکسیرانی نیز کمک خواهد کرد.
بیشتر بخوانید
اعتکاف؛ نسخه شفای جامعه
ضرورت تسریع در اجرای پروژههای کلان شهری قم
گشایش ترافیکی در قم با تکمیل تقاطع سه سطح سپاه