احداث ۹ بازارچه جدید شهری در قم

با هدف توسعه و ساماندهی مشاغل شهری قم، سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل شهری، چهار راهبرد کلیدی را در سال گذشته به تصویب رسانده است. این چهار راهبرد شامل برندسازی، هوشمندسازی، تنظیم بازار و حمایت از کسب و کارهای خانگی می شود و بودجه‌ای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شده است. برنامه‌های این سازمان به طور ویژه بر این چهار محور تمرکز دارد و فعالیت‌های مختلفی در زمینه ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی را در بر می‌گیرد.

یکی از اقدامات مهم در راستای برندسازی، راه‌اندازی بازارچه‌های همشهری است. این بازارچه‌ها که به عنوان اولین نمونه در سطح شهر قم شناخته می‌شوند، در حال حاضر تعداد شان به شانزده بازارچه می‌رسد. همچنین، احداث نه بازارچه جدید نیز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و برخی در حال ساخت و برخی دیگر در مراحل پایانی راه‌اندازی هستند. تمامی این بازارچه‌ها در مقیاس ناحیه‌ای و تحت مالکیت کامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری قم قرار دارند.

پیش از این، برخی از فروشگاه‌های کوچک‌تر به صورت خصوصی فعالیت می‌کردند. اما با تغییر رویکرد به سمت محله‌محوری، شهرداری قم مالکیت این فروشگاه‌ها را بر عهده گرفته است. این فروشگاه‌ها با مساحتی بین ۷۵ تا ۱۰۵ مترمربع، در حال فعالیت هستند. نمونه موفق این طرح، چهار فروشگاه ریحان است که در حال حاضر زیر نظر شهرداری قم فعالیت می‌کنند و برنامه‌هایی برای افزایش تعداد آنها نیز در دست بررسی است. مالکیت شهرداری به طور مستقیم بر قیمت‌ها، نحوه تعامل با شهروندان و گسترش فعالیت‌های این فروشگاه‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

کانون خبری قم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا